Selasa, 24 Ogos 2010

Kau MenCaTaT aPa UnTuk RaMaDhaN ke 14?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. menitipkan kata-kata sebelum memerah keringat mengajar anak bangsa. Bermuhasabah sebelum menjalankan mujahadah yang berat. Mencari keredhaan Allah dalam mengajar anak bangsa. Ayuh..mari kita berselawat keatas baginda Rasulullah s.a.w, "Allahumma soli ala Muhammad wa ala ali Muhammad".

~Di kedinginan pagi, terasa berat mata hendak menunaikan solat subuh. Aku terus ambil tuala, dan terus mandi. BAru padan muka dengan nafsu. Dah kesejukkan. Lepas tu, solat subuh dan terus berkata-kata dengan Allah di dalam solat. Dan selepas itu, membaca firman-firmanNya yang tiada cacat cela itu.

~Hari ini dah masuk puasa yang ke 14. Malam ini, terawih akan berlangsung untuk kali ke 15. Alhamdulillah. Masih kuat lagi kaki ini melangkah ke masjid setiap malam.

~Andainya esok adalah hari terakhir untuk aku hidup di atas muka bumi ini, sudah pastinya aku diazab dikubur lantaran dosa yang menggunung tinggi. Dosa dengan mata, dosa dengan hati, dosa dengan tangan, dosa dengan kaki dan dosa dengan mulut ni. Aduh..sadisnya. Takut dengan ancaman-ancaman Allah terhadap mereka yang melakukan dosa.

~Hari raya tak lama lagi akan menjelang. Janganlah sebab nak cuti, pelajaran anak-anak diabaikan. Insya Allah, tahun ini bermakna untuk aku sebab aku akan merayakan Hari raya dengan isteri tercinta. Insya Allah

~Menempa hati untuk dijadikan pedangkan yang tajam bagi membantu akal menentang NAFSU dan SYAITAN.. Tapi, hati terlalu keras hendak ditempa kecuali gunakan api INGATKAN MATI. Semoga ramadhan ini membawa seribu kenangan yang manis yang membolehkan syurga dikecepai. Insya Allah

~Selamat menunaikan ibadah puasa dan selamat maju jaya~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails