Cari Blog Ini

Sabtu, 15 Januari 2011

Tahun Baru: 2011 ~Ada apa KebaiKKanNya??__PINDaH!!!!!!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. kepada semua blogger. Sudah sekian lama tidak mencoretkan kata-kata merapu di dalam blog yang serba serbi kekurangan. Semoga dengan ini, semua beroleh manfaat dan faedah dari pembacaan ini. Selawat dan salam kepada Nabi junjungan kepada Nabi Muhammad S.A.W..

2 minggu sudah berlalu di tahun 2011. Masih belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat tahun baru kepada semua pembaca. Menyepi bukan beerti aku telah 'tewas' dengan persekitaran di Long Sepiling. Masa sekarang kebanyakan diperuntukkan untuk berkhidmat dan berbakti serta menjalankan tugas sebagai seorang guru dan juga seorang suami kepada isteri yang tercinta. 2 minggu pertama, aku habiskan untuk mengenali peribadi isteri yang sering mendambakan diri kepada aku dalam mencari redha illahi. 2 minggu sudah aku habiskan masa di Baram. Minggu kedua aku sekali lagi ke Bandar Marudi untuk mencari ilham.

Alhamdulillah, syukur kepada Allah s.w.t, kerana dengan limpah dan kurniaNya, aku berjaya menguatkan hati untuk mencoretkan kata-kata di dalam blog ini. Bukan mudah untuk mencari idea kerana idea bukannya dapat dicari tanpa tekanan dan masalah. Bukan mudah menulis seperti mana di Long Busang,. Kehidupan di Long Sepiling amatlah berbeza dengan Long Busang. Dulu hidup bersendirian. Sekarang hidup berdua-duaan. Tugasnya berbeza dan perasaannya jauh berbeza dengan keadaan dahulu. Long Busang membawa seribu kenangan, Long Sepiling membawa seribu harapan. Itulah perbezaan yang perlu aku tempuhi.



Syukur selalu kupanjatkan kepada Allah kerana telah memindahkan aku ke tempat yang lebih menenangkan hatiku. Dengan murid seramai 11 orang berbanding murid 188 orang sewaktu di Long Busang, menyenangkan aku memfokuskan kerja-kerja. Semuanya tenang dan semua staf menyenangkan dan tidak memeningkan. Alhamdulilah.

bersambung...

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...