Jumaat, 2 Disember 2011

Sedikit pedoman kita buat Penghulu Hari ..

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca..


Terdetik dihati hendak berkongsi sedikit ilmu yang aku perolehi ketika menelusuri Internet pagi tadi.. Semoga kita beroleh manfaat daripadanya..


 Kami tidak meminta rezeki kepadamu, Kamilah yang memberi rezeki kepadamu. Dan akibat yang baik itu adalah bagi orang-orang yg bertaqwa." (Surah Thaha: Ayat 132)"


~Ini barangkali boleh kita kaitkan dengan isu perpindahan yang lepas. So, perhatikan ayat tersebut. Kita tidak ada kekuasaan terhadap rezeki melainkan dengan kuasa Allah s.w.t juga. Setiap perbuatan yang baik, Allah akan balas dengan setimpalnya. Tidak dipersiakan walaupun sedikit. Semoga kita berusaha lebih untuk menjadikan diri kita sebagai muslim yang beriman dan bertaqwa.


~Allah tak minta korban, bahkan Allah mengggalakan korban atasNya untuk kebaikan umat Islam yang lain. Renungilah.. "Cukuplah Allah sebagai penolongku.."


~Selamat menunaikan ibadah jumaat. Mari ramaikan saf-saf di masjid seperti mana yang diperintahkan. Mari meluangkan masa untuk mengadu permasalahan kita kepada Allah. Semoga, Allah memberikan inspirasi untuk menyelesaikan permasalahan yang timbul. Allah tidak akan mempersiakan kita.


~MArilah kita beriktikaf di rumah Allah pada hari ini. Bermuhasabah diri dalam kekalutan diri. Marilah kita berselawat ke atas junjungan besar yang dikasihi, Nabi Muhammad s.a.w.. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas baginda dan keluarganya.


~Marilah mengucapkan kesyukuran kepada Allah.. Marilah kita mengagungkan asma' Allah (nama Allah). Marilah menuju kejayaan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails