Cari Blog Ini

Isnin, 3 Oktober 2016

SALAM MAAL HIJRAH 1438H : EPISOD BARU DALAM TAHUN BARU

أسلام اليكم 

~ Kalau dilihat pada statistik blog, tahun 2016, pencapaian menulis dalam blog ini kira ada peningkatan. Sehingga oktober 2016, (termasuk ini) baru 16 post yang telah diterbitkan. Lebih baik dari tahun lepas (2015) yang hanya memuatkan 5 post. Tahun 2014 hanya 11 post. Idea semakin berkurangan bila dah balik ke kampung.

~Gelora dan jiwa perasaan tak sama seperti berada ditempat orang dahulu. Ditambah lagi dengan kekangan kerja dan juga tugas dan tanggungjawab sebagai seorang anak dan bapa, menambahkan lagi perisa "malas" yang makin beraja dalam bidang penulisan. Sedangkan, aku sangat suka sharing apa sahaja yang aku alami yang sesuai dengan bidang dan diri aku sebagai motivasi dan bacaan orang lain. Ia nya umpama peringatan kepada yang mahu ambik peringatan.

~Seorang sudah mengenali aku terlebih dahulu sebelum mengenali peribadi aku secara detail. Ini mungkin gambaran yang boleh diberikan kepada beberapa orang pelajar silat aku yang telah membaca blog ini, Siap bagi kredit lagi. Bukan nak membanggakan diri, namun adakalanya kredit ini boleh meningkatkan lagi keinginan aku untuk menulis, Bukan senang nak luahkan idea sambil mengetuk papan kekunci.

~Cuma aku tak berminat nak huraikan politik. Dan politik sangat memeningkan. Aku bukan tercipta untuk arena politik tapi ada  hati nak jadi YB, Mimpi jak tu.

~Banyak benda nak update sebenarnya. Tapi, bila mana hendak menghadap laptop, macam-macam boleh berlaku, Contohnya, "otak tepu". Ini adalah contoh yang common yang boleh menyebabkan mood menjadi tidak menentu. Bertambah lagi sekarang ini, isteri menjadi teman setia pendengar masalah yang berlaku di mana-mana dalam hidup aku. Penyelesaian pun dapat dari pengalaman, Lama-lama idea pun tak berkembang nak.

~Penyakit terbaharu adalah kesukaran untuk menghadap laptop seperti zaman muda-muda dulu (walaupun hakikat masih muda). Ini mungkin dek kekangan anak-anak yang sangat genius dan rajin menekan papan kekunci yang wujud di laptop ini, Itulah,,

~Apa-apapun, semua itu adalah alasan, ..

~Faktor utama adalah .. MALAS x 1 juta lemon..huhu

~Lain sekarang lain lagi dahulu. Adakah 2017 bakal menjadi tahun yang mencipta sejarah terbaharu, 33 menjadi angka MISTIK kot tahun depan.

~ Last but not least, jangan biarkan kemalasan menjadi asbab malas menulis. Ada sebab kita malas dan malas itu perlu diubati supaya tidak terjangkitan dengan malas semua.

~Buat isteri tercinta.. SELAMAT ULANGTAHUN KE 7 (2 MUHARAM 1431 H).



~~SALAM MAAL HIJRAH 1438~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...