Cari Blog Ini

Khamis, 18 Februari 2010

Cuti Tahun Baru Cina 2010




Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Seminggu sudahpun berlalu, cuti kian hampir kepenghujungnya. Hmm..kenapalah masa berlau begitu pantas. Meluangkan masa bersama insan tercinta, ibu dan ayahku, serta isteriku memberi seribu satu semangat baru kepada aku meneruskan perjuangan di Long Busang..

Hari ini dah khamis. Macam-macam dah aku lalui sepanjang seminggu berada di rumah. Yang penting, Menguruskan hal ehwal rumah tangga. Membayar bil pekara yang penting sebab bil dah lama tertunggak. So, bayar bil supaya tak tertunggak macam Bank Rakyat. Macam-macam..

Mengurus pentadbiran silat yang 6 minggu tertangguh kerja pentadbiran, surat-menyurat, keahlian dan sebagainya. Dengan masalah yang ditimbulkan oleh beberapa individu yang selalu menjadi 'gunting dalam lipatan' menjadi mainan. Aduh..pening kepala. Tetapi hati 'keep on' pilu mengenangkan perpisahan yang akan terjadi selepas ini.

Minggu depan, aku ke Rima Resort, Hulu Langat dan ke Ampang pada 28 Febuari 2010 untuk perjumpaan dengan YAB Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak.. Semua pemimpin Gayong Kebangsaan akan berada di sana. Aku tak leh tak pegi, sebab aku memang sangat nak berjumpa dengan Datuk Seri Najib membincangkan masalah penduduk Kampung di Long Busang. Mana tahu, untung nasin, sedikit sebanyak pembangunan boleh dikecapi oleh sedikit pengorbanan aku nanti. Aku ambil cuti rehat khas hari rabu dan khamis depan...

Anak saudara aku, Faiziya batuk. Baru berumur 2 bulan dah batuk macam orang dewasa. Kesian aku melihat keadaan dia. Hmm.. Peristiwa 10 tahun dahulu banyak mengajar aku tentang sebuah kasih sayang... Seorang anak kecil, meninggal di dalam dakapan ibunya kerana sakit. Hal-hal macam ini membuat hati tak senang melihat keadaan Faiziya. Ya Allah, berikanlah kesihatan yang berpanjangan kepada semua anak-anak saudara aku. Peliharalah mereka dalam iman dan takwa.. supaya tidak tersesat jalan suatu hari kelak.

Usia dah meningkat sekarang. Tanggungjawab menjadi semakin berat. Apatah lagi sudah bergelar seorang suami.. Menambahkan lagi tanggungjawab yang sedia ada oleh Allah kepada insan bernama 'anak'..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...