Cari Blog Ini

Sabtu, 17 Julai 2010

Soalan cepu emas: Pengalaman Mengajar


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

~Selamat berhujung minggu.. Nikmati bersama-sama keluarga. Yang jauh, dekat-dekatlah. Yang dekat, kukuhkan lagi rasa kasih sayang.

~Pengalaman mengajar.. soalan sebegini selalu keluar dalam semua borang yang berkaitan dengan guru.

~Aku guru baru..bukan senior. Baru 1 tahun 7 bulan berkhidmat dengan KPM secara hakiki. Masih baru..masih mentah. Masih tak layak memberi pendapat melainkan mendengar pendapat

~Kalau ditanya pengalaman mengajar beladiri, : aku hanya mampu katakan masih jadi anak murid.

~Ini post dalam facebook dari seoang rakan sekolah:

o Guru nak? ko xda nerimak jemputan Konvensyen Guru-guru Silat SeNusantara bulan - 10 tok sik??? ya pesaka pun terlibat bh..xkn ko sik tauk..kmk org Dewan Jurulatih RSS dh mula adakan latihan bersama 30 buah perguruan, Cekak pun di invite..ada ka ko???

~Bukan mengata, kasihan aku dengan penyataannya. Melambangkan dia masih belum matang dalam perbuatannya. Masih tidak mengikuti resmi padi. Patut jugaklah..

~Bukan hendak mengaibkan siapa-siapa, tapi terimalah hakikat, kita tetap anak murid@hamba kepada Allah.. Jangan mudah terleka dengan gelaran dan pangkat.

~tidak dibawa ke mati nya segala gelaran@pangkat..

~Matlamat utama persilatan..--> menyatupadukan UMMAH wahai saudara..

~jangan terlalu taksub dengan fahaman assabiyah (kelebihan pada sesuatu kaum/silat).. tolongah..kita sama-sama mencari ilmu. Hormati ilmu itu.

~Sikap orang Melayu..dengki..lantas mencantas..katanya keadilan.. hakikatnya dendam..

~Jangan hairan, tindakan yang orang lain ambil untuk kita kalau kita sudah melampau.

~Renung-renungkan~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...