Cari Blog Ini

Rabu, 18 Ogos 2010

Perpisahan?

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

~Mengungkapkan perpisahan adalah satu pekara yang amat sukar bagi setiap insan. Perpisahana adalah sesuatu yang amat menyakitkan. Dan perpiasahn itu juga adalah sesuatu yang memang akan berlaku. Yang mengiringi perpisahan itu adalah kesedihan. Yang menjadi teman adalah kesabaran. Menjadi tunjang adalah keimana. Kuatkan hati dalam menghadapi perpisahan.

~Mengapa aku titipkan topik PERPISAHAN? Hari, 17 Ogos 2010, isteri aku bakal menuju ke tempat mencurah baktinya yang pertama iaitu S.K Long Sepiling. Mungkin dia akan mengalami pengalaman seperti mana pengalaman yang telah aku lalui 20 bulan yang lalu. Insya Allah, dia akan tabah menghadapinya.

~Aku tak pernah gentar untuk mati syahid. Bahkan, isteri aku boleh berbangga dan redha atas kesyahidan aku.

~Aku mengharapkan Allah mengurniakan kebaikkan ke atas isteri ku. Keselamatan dan kekuatan fizikal dan mental dalam menghadapi hari-hari mendatang ditempat baru. Semoga dengan ini, dia akan terdidik menjadi wanita solehah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...