Cari Blog Ini

Ahad, 8 Ogos 2010

Ramadhan kembali lagi.. di mana kita ketika ini?


Assalamualaikum dan salam sejahtera.. kepada yang merasakan bahawa Islam adalah agamanya, maka bermuhasabahlah kita.. Di mana letaknya keimanan kita ketika ini..? Adakah masih di takuk yang sama? Atau sudah ketinggalan di belakang? Atau sudah maju? Kalau sudah maju, adakah ianya IKHLAS?

~Menangislah selalu...nasib kita belum tentu.. apakah dalam petunjuk atau sebaliknya. Kita hendaklah bersangka baik kepada Allah. Tetapi, dalam masa yang sama, hendaklah kita sentiasa bermuhasabah, memperbaiki diri. Supaya tidak timbul perasaan riak dan takbur..

~Ramadhan adalah bulan membersihkan diri. Bulan mempertingkatkan amalan dan keimanan kepada Allah. Bulan bermunajat. Bulan amalan sunat menjadi pahal berlipat ganda. Penghulu segala bulan. Ya Rabbi.. Ya mussowir.. semoga ramadhan ini adalah ramadhan terbaik daripada sebelum ini.

~Andainya ini ramadhan terakhir dariku... Ku harap ianya akan menjadi ramadhan yang terbaik dalam hidupku. Biarlah hati aku lena dipangkuan illahi.. Biarlah aku beroleh cinta Allah yang aku idamkan selama ini.

~Dan andainya perlu nyawa aku ditarik balik, aku redha. tapi, biarlah aku merasai kenikmatan ramadhan ini.. Biarlah untuk sekali sahaja. Ku merindui.. Belaian kekasih abadi..

~Luluh airmataku.. mengenangkan segalanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...