Cari Blog Ini

Ahad, 29 Ogos 2010

Sedikit tazkirah...


Cuba kita dongak ke atas, sudah pstinya kita akan melihat langit. LAngit sentiasa berwarna biru jika hari cerah dan bewarna gelap jika malam atau cuaca mendung. Tapi, terkesankah kita dengan ciptaan Allah yang Maha Mulia ini. Langit diciptakan serupa sahaja. Walau di mana kita berada, langit tetap macam itu. Konsisten dan tidak pernah bertukar menjadi warna purple ka atau lain-lain. Begitu indahnya penciptaan langit.


Langit dicipta tidak bertiang. Ya. Di mana tiangnya. Sedangkan hendak meletakkan sesuatu di atas memerlukan tiang atau tali hendak menggangtungnya. Di mana talinya? Adakah kita pernah terfikir bahawa setiap satu ciptaan Allah ini memberi satu kajian ilmiah yang cukup mendalam. Tapi, berapa ramai orang Islam sendiri berfikir akan kepentingan ini? Sehingga orang barat berebut mengkaji al-quran. Kita hanya berbangga memilikinya tapi adakah kita berusaha untuk mengkajinya?

Langit terbentang luas, saujana mata memandang. Maha Suci Allah.. Renung-renungkan seketika. Daripada terus terlena.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...