Cari Blog Ini

Selasa, 10 Ogos 2010

Sehari sudah berlalu.. Puasa Menghampiri..


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

~Ramadan kian menghampiri.. pintu rahmat sedang dibuka.. pintu pengampunan kian dibuka untuk hamba-hamba Allah yang ingin membuang segala dosa. MEncari pengampunan..

~Berita terkini : Isteri aku bakal memulakan perjalanan sebagai GURU PERMULAAN @ BARU.. Beliau akan mengajar di kawasan pedalaman kategori 1. Beliau akan mengajar di S.K Long Sepiling.

~Kalau kau ditempat aku, apakah perasaan mu? Berjauhan dengan isteri. Entah bila boleh bertemu lagi. Internet belom tentu ada. Dahla ramadan ini adalah ramadan pertama untuk aku dan dia sebagai suami isteri. Kalau dulu, bolehla berINTERNET.. Sekarang..belum tentu.

~Semoga Allah mengurniakan kesabaran kepada aku dan isteri.

~Agaknya..aku akan ke sana jugak barangkali. Tapi, alang-alang jugak. Sebab perkhidmatan aku bakal mencecah 3 tahun di Long Busang ini. Tahun depan dah boleh mintak pindah. Itu ikut keperluan dan keselesaan.

~Aku hanya berserah kepada Allah taala menentukan perjalanan kami berdua. Ya Allah, Engkau lebih mengetahui apa yang tersirat di hati. Lantaran dikejauhan ini, segala benda menjadi tidak sempurna dan hilang sebegitu sahaja. Tapi, Kau kekalkanlah rasa cinta di hati ini untuk ISTERIKU...

~Kepada isteriku, jarak bukan beerti jauh. Tapi, jarak adalah satu keindahan. Indahnya sebab perlu bersabar. BEtapa dimuliakan orang yang bersabar. Mulut mudah mengatakan sabar..tapi bukan hati dan perilaku.

~PErjalanAn HiDuP SeoRAng Guru Baru bermuLA~

p/s: Dear, tulislah cerita tentang sekolahmu.. ceritakan kepada DuNIa akan PeriHal Sekolahmu~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...