Cari Blog Ini

Selasa, 20 Mac 2012

"________________________________________ "

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Tak tahu hendak diletakkan apa sebagai tajuk post ini. Setakat ini, fikiran aku kelabu. Tak tahu hendak ditulis apa sebab kekurangan idea. Dah hampir memasuki bulan April 2012. Tak lama lagi menuju ke Mei. Macam-ai macam aktiviti dah dilaksanakan. Namun, hati masih belum ketemui 'rahsia' atau 'kunci' kepada maksud mimpi.

~Kosongnya diri tidak dihiasi IMAN dan TAQWA.. begitu jauhnya diri dari Allah.. menguatkan lagi kelemahan pada diri. Bila hati tidak mendampingi alunan ayat-ayat cinta, maka beginilah jadinya.. Jika hati tidak "bersama-sama" ketika menyembahNYa..terasa kosong dalam diri. Menguatkan hati dengan zikrullah pun agak payah. Ya Allah, lindungilah aku, sayangilah aku, ampunilah aku dan maafkanlah aku...

~Nafsu beraja, akal dihamba. Iman terpenjara, .. Ya Allah..bantulah aku pada saat ini. Aku memerlukan pertolonganMu untuk membebaskan hati dari cengekaman nafsu..

~Bermonolog untuk menghilangkan kegusaran dalam hati.. gusar memikirkan kenapa hati begitu keras untuk menerima pelbagai kebaikan. Hmmm~

~Tiada satu kerja yang dilakukan terasa nikmatnya sebelum ini.. Hmm~

~Esok bagaikan tiada bagiku.. tiada sinar harapan lagi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...