Cari Blog Ini

Rabu, 16 Januari 2013

Bapa.. ABBiee.. Ayah..

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua bloggers yang setia..

~hARI ini merupakan cuti bagi aku. Aku ambil cuti rehat sebab nak jaga anak di hospital. Muhammad Khalid Hafizi terkena keracunan makanan. Bermula dengan muntah dari jam 4.35 pagi. Pukul 6.00 pagi bawa Khalid ke Emergancy. Tapi, aku lihat trauma room masih bergelap kerana M.A yang bertugas tidur. At last, Puan Dayang ketuk pintu barulah adalah sinar cahaya dalam bilik Trauma. 

~M.A just bagi "oral rehydration salts" dan suruh datang lagi ke Klinik pukul 8.00 pagi. what? So, blur aku dengan situasti. Anak aku terpaksa bertahan selama 2 jam sebab ER tak boleh nak beri keputusan what's happening to my son. Aduyai..

~After a time, we went back to home. Khalid dengan lahapnya menyusu air garam. 250 ml, diberi Ummie Khalid, tinggal 100ml saja sebab terlalu haus. Keadaan fizikal Khalid agak tak berapa cergas tapi masih mampu bermain. Selepas minum,  tidurlah anakandaku. Maka aku mencorakkan bagaimana perjalanan aku seterusnya. Kalau Khalid admit di hospital, maka Puan Dayang akan "cuti" bersama.

~Bangun dari tidur, Khalid terus muntah. Habislah selimut dipenuhi dengan muntahnya. Apa saja yang dia consumed, akan automatik akan di buang semula. Sebelum muntah, Khalid akan cuba memberitahu dengan merengek-rengek sebab tidak selesa. Dalam menanti pukul 8.00 pagi, adalah dalam 4-5 kali Khalid muntah. Tapi, baby is still baby. Eagerly to play with kind of situations. Masih boleh ketawa, dan bergurau. But for us, as a parents, RISAU SETENGAH NYAWA dibuatnya.

~8.00 a.m, terus bergerak ke Hospital. It's not far away from our home. Just a few minutes, I think less than 2 minutes already arrived at there. Sampai-sampai, we've to wait doctors because their had morning recall. Hmm.. Just tawakal to Allah.

~Miracle.. when arrived to HOSPITAl.. muntah terus hilang. Huhu.. But then, the doctor ask to admit to ward. Untuk lihat perkembangan Khalid. Setelah habis semua urusan, the sister ask me to go out because the doctor is on daily treatments. Ok. I leave Mr. Khalid to his ummie. Aku ke pejabat untuk urusan Guarantee Letter (GL). Sampai ofis.. aku siapkan beberapa kerja yang belum selesai. Sempat berborak dengan tuan PPD berkaitan dengan baju KRS. 

~Then, return back to ward. Ambik kunci rumah, terus balik rumah. Ambil kelengkapan Khalid, pergi kedai belikan susu. Pegi bank untuk cucuk-cucuk (**ehem-ehem). Belikan makanan. Then back to hospital untuk hantarkan barang-barang tadi. Then pegi balik rumah. Cuci pakaian Khalid yang dimuntahnya pagi tadi. Jemur pakaian. Fuh!! Lengkap rutin hari ini. Cuma semuanya dibuat masa aku tengah bercuti!!


~hMM.. itulah pengorbanan seorang UMMIE.. sanggup tinggal di hospital sebab nak jaga -anak. By the way, Mr. Khalid dah ok. Cuma cirit-birit saja lagi yang tinggal. Doakan kesejahteraan anakanda aku lah ye.. Semoga Khalid cepat sembuh.. insya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...