Isnin, 21 Januari 2013

Sakit itu Kifarah / Penebus Dosa [My Family Semua kena Sakit]

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua bloggers yang dirahmati Allah..


~Kebah dari demam cirit-birit yang melanda seluruh keluarga aku.. Bermula dari Mr. Khalid, then pergi berjangkit pula dengan aku, lastly, Mrs. Khawar pulak yang kena. Jumaat, terus driving ke Miri untuk mendapatkan rawatan susulan di Colombia Hospital, Miri. Colombia..  Mr. Khalid dischared hari Jumaat lepas jugak. Alhamdulillah.

~Doktor Kee Tat kata, my family kena "viral outbreak". Kalau Mr. Khalid berjangkit, maka akan terkena kepada parents atau yang melawat Mr. Khalid aritu. Memang sejenis virus yang menyerang manusia yang ada contact dengan sipenyebar yang dalam konteks ini adalah Mr. Khalid.

~Aduyai.. Bukan senang nak handle keluarga dalam keadaan yang tidak berapa sihat. Cirit-birit, muntah-muntah menyebabkan mual. Kepala pening sampai 3 hari. Tengah malam bangun dengan mata yang merah macam watak dalam file X-men , "the cyclops". Adoi.. Dugaan. 2-3 hari tak berapa selera makan. Berat agak menurun dengan ketara. 2kg within 3 days. Susut sebab selalu cirit-birit dan muntah.

~ Berat Mr. Khalid pun menyusut dan muka mengecil. Mungkin disebabkan rambut baru beliau. hehe.. xda sudah panjang lagi. Semuanya "army cut". 

~Allahu Allah.. begitulah kehidupan kami sebagai guru. Ada juga yang akan sakit. Bukannya kami ini superhumans yang boleh hidup tanpa penyakit. Ataupun, sehebat insan junjungan semua, Muhammad s.a.w. Hidupnya tidak berpenyakit. Kami hanyalah MANUSIA. Ada kalanya kami merasa sakit berpanjangan. Sehingga mengganggu tumpuan kami. So, jadikan sakit ini sebagai hikmah dalam kehidupan kita. Kerana jika kita sentiasa beristighfar ketika sakit, maka gugurlah dosa-dosa. Sebab sakit itu penebus dosa-dosa kecil. Sekian. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails