Cari Blog Ini

Selasa, 9 Julai 2013

Ramadhan dan Aku

أسلام عليكم 


~Alhamdulillah.. segala puji Allah, Tuhan Sekalian Alam. Tuhan Yang Satu. Tiada Dua. Tidak diberanak dan diperanakan malah tidak mempunyai anak. Maha Suci Allah dari segala fitnah yang telah dilakukan oleh Nasrani dan Yahudi.

~Selamat berposting diucapkan kepada semua guru baharu sama ada di menengah atau rendah. Memang satu pengalaman yang baru kepada guru tersebut kerana ini adalah permulaan bagi kerjaya kita sebagai seorang guru. Jadilah seorang guru yang berintergriti dan bertanggungjawab kepada murid kita. Janganlah sekadar melepaskan batuk di tepi tangga dalam isu pendidikan anak-anak bangsa kita.

~Selamat mendidik juga kepada diriku yang akan kembali ke sekolah minggu hadapan. Aku dengan rasminya telah berpindah dari Pejabat Pelajaran Daerah Baram sebagai Ketua Unit Pengurusan Sekolah kepada Guru Akademik Biasa di sebuah sekolah di Kuching. Sampai sekolah baru aku maklum nama sekolah. Insya Allah.

~Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua umat Islam di seluruh Malaysia dan dunia. Semoga kita beroleh manfaat dan keampuanan dari Ramadhan kali ini. Ternyata jodoh aku di PPD Baram ini hanya seketika. Insya Allah, Ramadhan akan datang, aku akan kembali kep Marudi sekali lagi.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...