Isnin, 17 Februari 2014

Febuari 2014 : Satu fenomena

بسم الله ارحمن ارحيم 

~ Salam kerinduan.. Macam-macam dah berlaku dalam selang beberapa bulan ini namun aku masih kekeringan idea untuk menulis di dalam blog ini. Aku ingatkan sudah boleh bebas untuk menulis namun berkarya sangat memerlukan ketenangan dan ketenangan itu bukan mudah untuk diperolehi daripada situasi berkerja pada ketika ini. Sangat sibuk dalam menguruskan persekolahan.

~Hujung bulan ini ada pertandingan silat untuk sekolah-sekolah di dalam daerah Kuching. Tahun ini, aku diberi kesempatan oleh Allah taala untuk membawa pasukan sekolah. Alhamdulillah, syukur kepada Allah sekali lagi kerana telah memberikan aku kesempatan untuk mengajar anak-anak ini mengenal Allah dalam pentas silat.

~Diselangi juga oleh laithan yang perlu dilakukan setiap petang. Petangnya ada latihan silat bersama dengan pasukan silat ini. Sampailah ke jam 4 petang setiap hari. Masakan tidak penat balik ke rumah. Belum habis lagi dengan latihan untuk pasukan olahraga sekolah. Pagi mula jam 7 sehingga jam 10 pagi. Sambung sebelah petang jam 4.00 petang. Nah, ambik kau.

~Aku tak menaruh 100% harapan dengan pasukan silat kerana aku masih beranggapan ini adalah tahun pertama aku membawa pasukan ini. So, harapan tidaklah terlalu tinggi. Sekadar menghadiri untuk memenuhi tuntutan ko-kurikulum sekolah. Harapan aku agar, murid ini dapat enjoy dan bukan sekadar mendapat peluh.

~Kekangan kerja sekarang semakin mendadak. Aku harap, aku dapat terus bertahan dalam situasi kerja yang sangat genting ini. Insya Allah.

~Semoga ketemu lagi.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails