Cari Blog Ini

Jumaat, 11 Julai 2014

Titian Ramadhan

Hati kian retak. Harapan kian melambung hasratnya. Bagaimana hendak menjalani sebuah kehidupan andainya luka hati tak diubati. Sahutan hidayah yang mengetuk hujung pintu hati tak diendahkan. Membiarkan diri terus dibungkam kesepian yan tidak bernoktah. Oh Allah.. jika ini kesempatan terakhir bagiku, berilah pertunjuk kepada jalan yang Engkau redhai. Berkatilah setiap langkahku dalam menuju ke jalan Mu. Jalanku pulang untuk mencari keampunanMu sebelum malaikatMu menjemputku pulang.

Bahagianya bila diri ini dipangku inayahMu. Bahagianya bila cinta ini berbalas walaupun tiadalah dirasakan secara harfiah. Rasa itu tidak mampu diungkapkan dengan kata-kata mahupun perbuatan kerana bahagianya sukar diungkapkam dengan kata-kata.

Adanya ramadhan ini memberikan 1001 ketenangan. Meredhakan keluh kesah. Mendamaikan hasutan yang bertalu-talu. Diberikan Nya lailatul qadar untuk menjadi garapankan kasih.

Terima kasih wahai Allah. Dalan kesempitan kau kurniakan waktu luang kepadaku. Untuk aku kembali setelah bergelumang dalam lautan nafsu.

2 ulasan:

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...