Cari Blog Ini

Khamis, 14 Januari 2016

PERMULAAN TAHUN 2016

أسلام عليكم 

- Alhamdulillah.. Allah telah mengurniakan usia yang panjang dan kesihatan yang baik kepada aku sehingga hari ini. Kebaikan yang Allah berikan tidak bertepi menunjukkan Allah tidak pilih kasih dalam memberikan nikmatnya kepada kita.

- Masuk tahun ini, adalah tahun ketiga aku berkhidmat di SMK Seri Setia Kuching. Tahun ini, aku berpindah ke Bilik Pengurusan Hal Ehwal Pelajar. Maksudnya, bermula tugas baru sebagai guru disiplin.

-7 tahun berlalu, blog ini semakin "sepi" disebabkan oleh kekangan kerja semakin menekan. Allahurabbi.. memang susah nak meluangkan masa untuk menatap laptop. Lebih-lebih lagi sejak tahun lepas, lappy rosak. Sebab tu, susah nak meluangkan masa untuk mengilhamkan kata-kata untuk pedoman diri sendiri.

- Apalah khabar tempat kerja lama aku di PPD Baram. Dengar khabar, sudah punyai Pegawai Pelajaran Daerah baru. Alhamdulillah. Syukurlah. Semuanya baru.

- Tahun 2015, penulisan baru pun berkurang sehingga 5 tulisan sahaja dapat dipaparkan atau diilhamkan. Ilham macam dah terkabur dek bahasa yang mencarut.

-Tahun 2015 juga pada 21 April 2015, aku dan isteri dikurniakan seorang lagi putera yang dilahirkan di Hospital Umum Sarawak. Nama diberi Muhammad Khalik Hakimi Bin Muhammad Khawar Hezazy. Penyeri keluarga, memberikan sinaran baru kepada keluarga. Terima kasih tidak terhingga aku ucapkan kepada bidadariku..Dayang Khalizah Binti Awang Baru kerana telah bersusah payah untuk melahirkan zuriat aku. Pembedahan kali kedua bukan penghalang. Allah lebih tahu.

-Tahun 2015 , tahun di mana aku "kembali" untuk bergayong secara serius. Aku menghadiri beberapa projek dengan gayong negeri. Antara majlis yang sempat aku hadir adalah majlis perasmian wisma Gayong.



- Diharapkan semua dapat memberikan komitmen dengan jayanya untuk program gayong sarawak tahun 2016. Kemungkinan akan dilaksanakan perhimpunan anak-anak gayong Sarawak pada tahun ini.

-Azam aku tahun ini adalah untuk menggunakan masa dengan sepenuhnya untuk tujuan kebajikan dan kebaikan kepada Allah..menjadi hamba Allah dalam erti kata "hamba" sebenar-benar hamba. Insya Allah..

-Terima kasih Allah atas kurniaan tahun 2015 yang sangat hebat. Semoga barakah mengiringi tahun ini. Insya Allah.. Allahuakbar..!!








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...