Cari Blog Ini

Rabu, 31 Oktober 2018

Umur dan Aku



~34. Itu nombor yang bertuah pada tahun ini. Lambat pulak nak ucap pada diri sendiri. 24 Oktober 2018. Itulah tarikh nombor itu genap menjadi 34.

~34 tahun dahulu, pada saat azan maghrib dilaungkan, lahirlah aku oleh seorang ibu yang sangat dicintai dan seorang bapak yang sangat positif. Alhamdulillah. Sekarang genaplah usia 34. Milestone - Isteri 2 orang, anak 4 orang (3 lelaki 1 perempuan ~otw Seorang lagi bakal lahir pada 2019), kerja sebagai guru dan bla bla bla.. Tapi semua itu, difikirkan, semuanya bermula dari seorang ibu yang melahirkan kita ke dunia ini. Sayangilah ibumu, selagi mana mereka masih lagi hidup. Sayangi bapamu, selagi mana kamu ada kudrat untuk berbakti kepada nya.





~Post terakhir adalah pada Julai 2018. Ni dah masuk Oktober. Baru berkesempatan untuk mencoretkan kata-kata di dalam blog ini. Aku maksudkan, kesibukan dalam merencana hidup ini menyukarkan aku untuk mencoretkan kata-kata di dalam blog buruk ini. Diharapkan, ada kekuatan untuk untuk terus memberikan buah fikiran untuk kemudahan orang lain.

~Sekarang fokus, SILAT jadi keutamaan selepas pendidikan. Insya Allah, setelah 12 Oktober 2018, PSSGM Sarawak sudah berusia 10 tahun lah usianya seusai penubuhan Silat ini di Sarawak. Kini, makin ramai yang suka menggunakan singkatan. Eh eh.. nak meniru nampak. Tapi, biarlah. Biar Gayong Sarawak jadi pemangkin untuk pergerakan Silat di Bumi Sarawak ini. Tapi, janganlah suka meniru hingga hilang identiti sendiri nak?

~Fokus kerja, macam hari tu dah ditawarkan lagi ke PPD. Alahai.. macam kali ini, tak berjayalah. Sebab aku tak jawap pun soalan paling kritis, "apakah kriteria menjadi seorang pekerja ofis?".. Jawaplah semua. Aku memang tak reti nak jawap. Sebab aku memang tak tahu apa kriteria nak kerja di pejabat.

~Rangkuman ni. Aku tak ada idea dah. Kelak aku cuba lagi untuk cari benda nak diceritakan. Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...