Cari Blog Ini

Rabu, 12 Disember 2018

CATATAN INI TIDAK BERMAKNA


أسلام عليكم 


~Tahun ini adalah tahun terlembab untuk aku menulis di dalam blog ini.

~Mungkin kerana banyak hala tujuan aku sampai kepada maksudnya menyebabkan idea terburai dan terus tidak dapat diproses oleh akal dan fikiran serta jari terus tersekat daripada mengetuk papan kekunci ini.

~Atau sekadar membuka laptop untuk kerja yang tidak akan berkesudahan sama sekali.

~My family.. semua berjauhan. Isteri pertama sekarang berada di kampung di Miri bersama anak-anak. Isteri kedua bersama anakanda pula masih bercuti di Batang Kali, Selangor. Ternyata, rindu itu lebih perit. Namun mengungkap rindu adalah pekara yang paling berat dilakukan oleh seseorang yang bernama bapa.

~Diharapkan tahun 2019 menjadi tahun yang lebih baik berbanding dengan tahun ini. Semoga perjalanan kita dirahmati Allah s.w.t.

~Selamat menyambut ulang tahun ke ___ untuk isteri pertama, Dayang Khalizah Binti Awang Batu. Semoga di keberkatan ini, Allah kurniakan kesihatan yang baik, kekuatan fizikal dan mental dalam mengharungi kehidupan yang mencabar ini. Insya Allah.

~Menyusul adalah hari lahir anakanda sulung, Muhammad Khalid Hafizi Bin Muhammad Khawar Hezazy. Semoga berjaya menjadi penghuffaz al-Quran, penyejuk mata ayah dan bonda-bonda.

~Isu dan politik dalam silat sama sekali tidak dapat dipisahkan. Ternyata, dalam Jabatan Pendidikan Negeri pun ada politik yang dangkal ini. Sebagai penjawat awam, kita seharusnya adil dan saksama dalam menjalankan dasar-dasar kerajaan. Bukannya berpaut pada organisasi lain yang bukan kerajaan dalam membuat perhitungan. Kalau berlanjutan begini, nescaya, tidaklah berkembang silat di negeri Sarawak ini.

~Buat keputusan atas dasar jabatan, bukan atas dasar NGO lain. Kita ada undang-undang dan seharusnya undang-undang ini kita perlu guna pakai. Bukannya ikut telunjuk NGO lain. Dah tu, nyata sangatlah menipu dalam membuat hasil perbincangan. Allah Maha Adil. Insya Allah, janji Allah akan kembali menuntut kepada yang berbuat nista ini.



~Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...