Khamis, 24 September 2009

Perang Jiwa~War in Progress~

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Peperangan sering kali dikaitkan dengan kematian..setiap kali berprang, pasti ada nyawa yang akan melayang. Contohnya, perang di Afghanistan. Setiap kali Amerika bom penempatan, mesti ada yang mati. Memang bom/peluru berpandu dicipta untuk membunuh insan sama ada bersalah atau tidak bersalah. Manalah bom/peluru berpandu ini kenal manusia bersalah atau tidak. Bak kata pepatah, "peluru tidak bermata".


Peperangan yang melanda di jiwa..itu yang memeritkan. Sakit nya hati dan pilunya jiwa bila berhadapan dengan situasi macam ni. Banyak hal jiwa boleh berperang..dalam keadaan sekali apa pun, jiwa memang akan berperang. Sebagai contohnya, nak beli barangan untuk diri sendiri. Itu pun kita akan kaji dan kaji supaya tidak melebihi dari budjet yang ada. Kalau terbeli juga melebihi budjet, alamatnya berperanglah perasaan kita menanggung kerugian.

Kalau aku sekarang, berperang dengan jiwa yang bergolak. Mengenangkan nasib diri. Yang sentiasa dibelenggu masalah. Tapi, masalah tetap dikira dugaan. Oleh itu, aku segera memotivasikan diri, supaya tidak terlalu ghairah mengikut perasaan itu sendiri.

Salam aidilfitri dari aku sekeluarga. Jemputlah datang ke rumah hari ini (24/09/2009). Aku buat open house.Terima kasih.

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails