Cari Blog Ini

Sabtu, 31 Oktober 2009

Catatan konterversi

Assalamualaikum dan salam sejahtera..salam 1 Malaysia. Alhamdulillah..segala puji bagi Allah, tuhan semesta alam. Tuhan yang menjadikan langit dan bumi. Tuhan yang Maha Esa. Tiada 2 atau 3. Dialah yang Maha Esa. Selamat datang kepada semua yang sudi menjenguk ke teratak buruk aku.. Insan Wardah membawa erti yang penuh bermakna untuk aku. Wardah..penyampaian..jadilah aku makhluk yang menyampaikan. Selawat dan salam ke atas penghulu segala nabi, Nabi Muhammad s.a.w dan juga salam ke atas keluarga baginda.

Kenapalah hati terasa bersalah yang teramat sangat. Aku telah menyakitkan hati insan yang banyak membantu aku menjalani kehidupan ini setelah jatuh dari kegagalan dulu. Entah mengapa, tergamaknya aku mengeluarkan perkataan yang sepatutnya tidak diucapkan zahir apa lagi di dalam hati. Tapi, hati aku cukup membengkak kerana perbuatan orang lain yang berkaitan dengan insan tersebut. Astaghfirullah.. Aku tidak berniat, tetapi telalu didorongi oleh hasutan nafsu, ditambah-tambah lagi perasa marah oleh syaitan laknatullah. Kata-kata macam itu akan memberkas di hati insan tersebut. Entah apa yang insan tersebut fikirkan lepas ini. Berikan masa padanya...hmm..astaghfirullah..

Aku punyai limpahan idea tadi..tapi sekarang dah tak ingat..sebab dipanggil oleh Cikgu Simri untuk menyembelih burung yang dia tembak tadi. Sempat lagi fikiran aku melayang. Sebab itu terkhilaf bila baca bismillah..bimbang terlupa..tapi niat dah ada kerana Allah..mungkin makruh..tak tahulah..wallahualam..

1 ulasan:

  1. salam.bacaan bismillah adalah sunat..yg penting niat kerana Allah..makruh tidak tp tidak mendapat pahala sunat.

    BalasPadam

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...