Ahad, 3 Januari 2010

Berakhirlah detik keindahan..bermulalah detik kepayahan..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Kepada semua, aku ucapkan selamat kembali bertugas..selamat menempuh kembali alam kehidupan yang penuh dengan pancaroba.. Semoga Allah memberkati kalian dengan limpahan kasih sayangNya yang tidak bertepi.. Semoga tahun lepas membawa seribu satu makna dalam kehidupan kita.. Kepada guru-guru yang baru memulakan zaman mengajarnya, sila mengajar dengan penuh keikhlasan.. berilah sumbangan yang ikhlas.. Mengajar dengan penuh kasih sayang. Kerana Allah suka kita berkasih sayang sesama manusia.

Buat isteriku,, Dayang Khalizah Binti Awang Batu.. Peliharalah maruahmu sebagai wanita yang solehah.. Jaga iman, jaga amal, jaga ibadah..jaga hati.. Jangan biarkan dunia mengabui pandangan matamu..

Berpisahnya kita pada hari ini, di atas tugas kita.. baru 2 minggu bergelar suami isteri, kita sudah dipisahkan oleh lautan dan juga gunung-ganang.. Insya Allah.. hanya ikatan itu sahaja yang dapat menyatukan kita kembali.. Ikatan kerana Allah..bukan nya nafsu..

Pada hari ini, kita berpisah atas tanggungjawab dan tugas masing-masing.. Sehingga segalanya akan menjadi biasa bagi kita. Semoga Allah merahmati dirimu, wahai humairaku.

Biar apa kata orang, hati kita hendaklah sentiasa berpadu.. Mengingati kebesaran Allah pada ketika kita diijabkabulkan pada hari itu. Allah Maha PEmurah lagi Maha Penyayang.. Hanya pada Dia kita sandarkan harapan.. Dan akhirnya, harapan kita telah tercapai.. Membina masjid indah di dunia.

Ya Allah.. andainya perpisahan ini adalah pepisahan yang Engkau redhai.. maka berikanlah kami kekuatan dan kesabaran untuk menghadapi dugaan ini.

Malam ni, aku akan berangkat pulang ke Long Busang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails