Khamis, 14 Oktober 2010

Indahnya hidup bersyariat

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca budiman. Bertemu sekali lagi dalam blog ini. Syukur kehadrat Allah, sehingga kesaat ini, masih mengurniakan kita nafas dan dengan nafas itu kita berupaya melakukan pekerjaan bagi menampung keperluan keluarga.

~Indahnya hidup bersyariat. Itulah yang cuba dikongsikan bersama. Hidup ini mesti menjadi indah jika kita hiasi dengan penyataan cinta yang tidak berbelah bahagi kepada Allah taala. Hati ini tidak dapat menafikan kebaikkan hidup bersyariat. Kita dilahirkan dengan mecintai kebaikkan. Begitu juga hidup ini. Sentiasa mencintai kebaikan, keikhlasan dan kasih sayang.

~Hidup bersyariat bukan sekadar mengamalkan ISLAM dan kehidupan seharian. Tetapi, menjadikan ianya sebagai cara hidup yang bermula dari bangun tidur sehingga kembali ke tempat tidur untuk tidur lagi. Dan setiap berakhirnya satu hari tersebut, bertambah baiklah amalan dan semakin meningkat tahap muamalat kita dengan manusia.

~Hidup bersyariat juga menetapkan hubungan di antara lelaki dan perempuan dalam kerja sehari-hari. Bagaimana seorang lelaki yang ajnabi kepada perempuan, seorang Isteri kepada Suami. Seorang anak kepada IBU dan AYAH. Begitulah Allah menetapkan syariat ISLAM dengan sebaik-baiknya untuk diikuti oleh umat Muhammad s.a.w.

~Hidup bersyariat juga menekan kita mengikuti undang-undang dan hukum ISLAM secara TOTAL. Seluruh hidup kita, kita hanya curahkan kepada pembangunan sahsiah diri dan juga personaliti baik supaya menjadi KHALIFAH ALLAH di muka bumi ini. Islam mebawa mesej yang baik dan sebarkanlah mesej-mesej keamanan di muka bumi ini

~p/s: ada manusia yang hanya mengamalkan ISLAM untuk kepentingan sesuatu hal sahaj. Contohnya, nak kawen saja, ikut syariat nabi, kahwin 4. Tapi, hakikatnya sebelum itu adalah penzina tegar..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails