Rabu, 14 September 2011

Detik perpisahan terakhir..AdaKah SyUrGa JaDi DesTinAsi TeraKhir ku?


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang budiman dan dirahmati Allah s.w.t

~Mari merenung seketika firman Allah s.w.t dalam surah Al A’raf, ayat 34, : ‘Setiap umat mempunyai batas waktu (ajal). Apabila ajalnya tiba, mereka tidak dapat meminta penundaan atau percepatan walau sesaat pun’. Kematian itu satu kepastian hatta kita di kelilingi tembok yang tinggi menjulang ke langit. Digenangi lautan bak saujana mata memandang. Tetapi, kematian tetap akan mengundang sebagai JANJI Allah kepada makhluknya bahawa tiada yang kekal melainkanNya. Mari bersama kita sedekahkan al-fatihah kepada telah pergi meninggalkan kita. Al-fatihah.....


~Bergenang air mata dikelopak mata mengenangkan nasib diri bila bertemu dengan Pencipta. Terlalu berat dosa yang dipikul. Mampukah kita meraih syurga sedangkan amalan kita tidak menuju ke syurga bahkan tersimpang jauh ke neraka. Nauzubillah.. Kematian adalah satu kemestian. Dengan mati, barulah bermula kehidupan yang sebenar. 

~Ada saudara kita yang meninggal dunia tengah hari tadi di Pekan Marudi ini. Seorang insan perantau yang mencari rezeki di bumi Marudi. Semoga Allah mencucuri rahmat ke rohnya dan ditempatkan bersama-sama dengan orang yang beriman. 

~Ya - Allah, ampunilah dosa-dosaku.. terimalah amalanku. Hindarilah aku dari seksaan kubur dan neraka. Amin...


~Apakah amalan aku sesuai dengan profil kehidupan ahli syurga? Wallahualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails