Cari Blog Ini

Isnin, 12 September 2011

Sehari sebelum menjelang UPSR 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang budiman. Semoga Allah mengurniakan kesejahteraan kepada kita dalam melayari bahtera kehidupan kita.

~Selawat dan salam kepada nabi junjungan besar kita, Muhammad s.a.w. Walau dihina dicaci dibenci pada zaman jahiliyah, baginda tetap bersabar. Apatah lagi menghadapi umat manusia sekarang yang yang semakin berani menghina baginda. Hinaan seperti itu tidak akan memudharatkan kredibiliti baginda sebagai nabi akhir zaman. Bahkan dipuji dilangit dan dibumi. Kedudukan baginda dah terjamin. Bagaimana pula dengan kedudukan kita? Kita masih belum mati, tapi sedang menyemarakkan bakaran api neraka dengan simbahan dosa.

~Orang munafik tetap akan ada sentiasa sampai kiamat. Bagi yang murtad, penulisan dalam internet memang jadi mainan. Sebabnya, masih ada sedikit rasa gerun di hati mereka terhadap Allah walaupun puas menafikannya. Bila di depan, sudah semestinya tugas dan tanggungjawab kita untuk melunaskan hukum Allah dengannya (si murtad tadi).

~Kepada semua anak muridku yang berada di SK Long Sepiling, Baram dan SK Long Busang, Belaga, esok adalah hari penentuan dalam hidup. Semoga Allah mengurniakan buah fikiran yang bernas untuk semua menjawap soalan UPSR esok. Senang jika mengulangkaji, susah jika liat membaca.


~Jika kita berusaha, kita akan pasti berjaya. Bagi murid yang beragama Islam, banyakkan berselawat dan jangan lupa bacakan doa penerang hati dan Surah Al-Insyirah. Bagi guru-guru, redhakan ilmu yang telah kita curahkan selama 9 bula mengajar tahun ini. Doakan kebaikkan kepada mereka. Letakkan keyakinan pada ketentuan. Insya Allah, semuanya akan menjadi kenyataan.

~Kepada anak murid dan juga saf kepimpinan PSSGM Sarawak, Encik Nukiman Bin Sahat, selamat menjalani ibadah sebagai pengantin baru. Ingat, isteri adalah amanah dari Allah untuk kita. Maka, kita hendaklah menjaga amanah itu dengan sebaiknya bagi mengelak dipersoalkan oleh Allah kelak. Perkahwinan bukan seks semata-mata. Tetapi perkahwinan adalah menyatukan dua hati dalam pelbagai pekara termasuk keluarga kedua-dua pihak. Hormon pun kena serasi baru ada benih yang bermutu. Insya Allah.

~Kepada isteri yang tercinta, hari yang dinantikan bakal mengunjungi kita. Hehe.. menghitung hari bagi menunggu kelahiran PENDEKAR yang merupakan penyambung warisan kita..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...