Cari Blog Ini

Jumaat, 18 November 2011

Catatan 18/11/2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang budiman,

Merenung kembali kepada kejadian asal kita, iaitu dari titisan air mani, yang andainya jatuh ke tanah, bagaikan tiada ertinya. Ayam pun tak sudi mematuknya. Setelah bersemai menjadi janin sehingga dilahirkan dan kemudiannya membesar menjadi manusia, SELEPAS ITU MENJADI DERHAKA KEPADA ALLAH?

~Kemudiannya, melaga-lagakan manusia dengan tuduhan dan tohmahan yang menjatuhkan manusia lain? Bagaimana mungkin? Manusia seperti ini adalah umpaman manusia yang lupa asal usul yang hanya setitis air mani. Janganlah menyakiti hati insan lain jika benar kita beriman kepada Allah.

~Kadang-kadang manusia mengambil langkah menjatuhkan manusia lain untuk naik ke atas. Alah.. aku tak kesah dengan pangkat dan kedudukan. Aku hanya inginkan MARDHOTILLAH. Bukannya puji-pujian dari manusia. Allah melihat dan Allah akan menilai. Aku yakin. JUMPA DI MAHSYAR!! Kita buat perhitungan. Dan aku maafkan segala kesalahan mereka yang telah mengumpat dan terumpat akan aku. Insya Allah, aku akan berlapang dada.

~Muhasabahlah diri sebelum memberikan nasihat. Semoga dengan segala kesempatan ini, Allah akan melapangkan semua hati-hati kita. Dan semoga Allah menjadikan hati kita saling mengasihi dan menyayangi sesama Islam, bukannya bermusuhan sesama kita. Berlapang dadalah kita. Lupakan segala permusuhan. Kuatkan barisan jihad. Lupakan idealogi Etnik/Bangsa/Ras malahan kedudukan kita untuk menyatu padukan umat Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...