Cari Blog Ini

Ahad, 8 Januari 2012

Menolak jawatan?

Assalamualaimun dan salam sejahtera kepada semua bloggers yang dihormati.

~Alhamdulillah, syukurlah kehadrat Allah kerana telah dikurniakan nyawa sehingga hari ini.

~Masih bangun menonton MasterChef di Astro Beyond. Menonton dengan ayahanda tersayang di rumah sewakku di Marudi. Masih belum tidur kerana kekenyangan selepas makan meggi tadi. Keseronokan dalam bersama keluarga. Hargailah selagi masih ada.

~Minggu lepas, dengan segala hormatnya, aku telah menolak jawatan FasiLinus yang telah aku pegang selama 4 bulan lebih. Alhamdulillah, segala tunjuk ajar yang telah diberi sepanjang memberi khidmat di PPD Baram akan aku gunakan di Unit baru kelak. Terima kasih diucapkan kepada semua FasiLinus yang lain kerana memberi bimbingan dan nasihat yang berguna.

~Esok bermula kehidupan seorang guru biasa dalam episod kehidupan yang berlainan dari sebelum ini.Agak terkejut aku bila dipanggil ke bilik PPD Baram, Cikgu Borhan lepas. Dipendekkan cerita, aku telah ditawarkan untuk menggantikan kekosongan yang telah ditinggalkan oleh Cikgu Muzamil kepada telah bertukar menjadi PK HEM di Kolej Dato' Haji Bujang, Miri. Aku ditawarkan untuk mengisi jawatan Ketua Unit Pengurusan Sekolah PPD Baram.

~Aku akan belajar dan bekerja dengan bersungguh-sungguh dan yang paling penting adalah, aku bukan bekerja untuk manusia, aku bekerja untuk Allah!! Allahuakbar!!!!!!!!!!!!!!



~

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...