Cari Blog Ini

Sabtu, 7 Januari 2012

Tahun 2012 : PERMULAANNYA SEBUAH KEHIDUPAN BARU??

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

~Subhanallah.. Maha suci Allah yang telah mentadbir alam tanpa rasa jemu. DiberikaNya segala keinginan manusia tanpa mengira agama keranna itulah sifat keadilan yang Allah berikan kepada semua makhlukNya.

~2012 merupakan tahun keberkatan. Tahun yang membawa 1001 kebaikan andaninya kita semua menggunakan semua nikmat Allah dengan rasa bersyukur. Manusia mudah lupa bahawa syaitan itu adalah musuhnya. Sehingga membiarkan hati dibisikan rasa riya' dan takbur terhadap segala yang 'dipinjamkan' oleh Allah. Nyawa cuma pinjaman. Begitu juga suara, pendengaran dan ilmu.. semuanya cuma pinjaman belaka.. Sedarilah, semuanya tidak akan kekal melainkan Allah jua.

~Sambungan dari cerita yang lepas.. 2 Januari 2012, buat kenduri doa selamat sedikit meraikan kelahiran anak aku. Ramai yang datang, termasuk abang Hamzah, Ehsan, Pak Din, Amy dan Ngah Jedi dari Kuching. Memandu dari Kuching ke Miri dari petang 1 Januari 2012 semata-mata nak hantar, **********. Alhamdulillah dan terima kasih kepada semua yang terlibat dalam proses hantar kereta aku ke Miri.



~Anak dan kereta.. Semuanya nikmat.. Aku berdoa kepada Allah supaya dijauhi sedikit pun perasaan riak. Bahkan aku sentiasa mendoakan agar sahabat handai yang lain dikurniakan Allah. Amalkan doa Nabi Zakaria untuk mendapatkan zuriat. Buat solat hajat selalu merintih. Aku mencadangkan, biarlah memohon agar dikurniakan anak untuk meneman kehidupan dan mengukuhkan lagi cinta yang dibina.

~Balik ke PPD Baram.. Allah uji aku dengan jawatan.. Ya Allah.. Ujian berat yang telah Engkau berikan kepadaku. Jawatan diberikan membuatkan aku terpana. Bukan apa, masakan aku layak aku untuk memikul jawatan itu? Ya Allah, aku risau dihukum lantaran jawatan ini kerana tidak memikulnya dengan jujur dan amanah!!!

~Hmm.. Semoga aku diberikan kekuatan supaya tidak riya' dan takbur dengan semua yang Allah kurniakan kepada aku.. Doalah untuk aku sentiasa ikhlas dalam perjuangan. Aku tak mahu jawatan itu. Hanya ku mahu Allah dalam hidupku.

******** itu adalah -------t;

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...