Khamis, 23 Februari 2012

Haruan Makan Anak?

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 2 Hari dah berblogging. Mencari masa yang sesuai untuk berfikir dan bernafas kerana masa yang sempit menyebabkan kesukaran untuk bernafas. Alhamdulillah.. kelapangan yang Allah bagi sebelum masa sempit akan dipergunakan sebaik-baiknya demi agama Allah. Allahuakbar!!!

Berleluasa budaya "haruan makan anak" atau sumbang mahram di bumi Allah pada masa kini. Saban hari kita dihidangkan dengan berita yang amat memilukan dan mengerikan remaja dan kanak-kanak. Bayangkan, orang yang disangka sebagai pelindung menodai kehormatan mereka. Buas.. dan tidak ada mentaliti sebagai manusia agaknya. Seperti binatang gamaknya. Tidakkah si pelaku terfikir bahawa Allah mencatat setiap perilaku buruknya dan akan dipertimbangkan di padang Mahsyar? Nauzubillah..

Mengapa perlu diperlakui sedemikian? Adik ipar dirogol oleh abg ipar. Anak dirogol bapa. Macam-macam kita baca di dada akhbar. Apakah tipisnya iman umat Muhammad s.a.w sampaikan anak-anak dirogol tanpa belas kasihan. Ya Allah- selamatkanlah jurai keturunan aku daripada bala seperti ini ya Allah. Janganlah mereka menjadi pelaku atau diperlaku... Biarlah mereka yang lahir dari keturunan aku menjadi PELINDUNG kepada mangsa seperti ini.

~Sedih dan geram kadang-kadang mengenangkan manusia yang bodoh dan jahanam seperti ini. Masakan darah daging sendiri diratah dengan buas. Bodoh dan ish.. Nak lepaskan kemarahan ini atas siapa? Namun.. bila difikirkan.. " Allah akan membalas setiap perbuatan manusia sesuai dengan perilakunya.."

~Hormatilah kaum Hawa.. Lindungilah mereka dengan sepenuh hati. Sayangilah mereka. Kita juga dilahirkan oleh wanita.. Jangan sewenang-wenang meragut kehormatan wanita lain. Bayangkanlah kita ditempat mereka. Bagaimana rasanya menahan MALU dan KESAKITAN.

~Cintailah kaum Hawa. Bukan beerti memiliki tubuhnya. Tubuhnya hanya milik suaminya yang sah disisi agama.

p/s: Palak sakit ntam maca berita tok dalam news..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails