Cari Blog Ini

Khamis, 29 Mac 2012

Detik pengakhiran Mac 2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua bloggers.. Diharapkan semua memperolehi hidayah dari Allah untuk terus berada dalam jalan yang lurus...

~Hari ini dah 29.03.2012. Beerti ada lagi 3 hari yang perlu kita semua lalui untuk menghabis bulan Mac 2012. Apa yang telah berlaku sepanjang Januari hingga Mac, sudah tidak dapat diubah.. Maka, setidaknya.. dalam tempoh masa itu, Allah telah memberikan kita peluang untuk beramal ibadah, menurut segala perintah Nya dan meninggalkan segala laranganNya.. Adakah kita mematuhinya? Tepuk dada, tanya iman.

~Aku pun terfikir, bukan mudah untuk update blog ini. Yalah, dengan kekangan kerja, anak dan rumahtangga, sedikit sebanyak merencat keinginan untuk mencoret kata-kata. Tapi, kalau keinginan kuat, maka segalanya akan dapat kita buat. Bak kata pepatah Melayu, " hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih". Kalau hendak, tak boleh juga kita menidakkan keinginan kita. Aku mengharapkan, agar Allah memberikan aku kekuatan supaya terus kekal seperti sekarang.. Biarpun beban tugas menjadi kekangan, keluarga tetap menjadi keutamaan. Aku seorang insan yang lemah. Seorang ketua keluarga, seorang imam kepada isteri dan anak-anakku. Sebagai ketua, sudah menjadi kepastian, memberikan contoh yang terbaik untuk anak-anakku supaya sentiasa patuh dan mentaati Allah setiap masa. Bukan mudah, tapi biarlah kita memohon pertunjuk dari Allah agar diberi kekuatan dalam mendidik anak-anak.

~Hmm.. mengeluh seketika.. Malam tadi , tidurkan bagai tak cukup. Entah di mana silapnya. Bila isteri mengejutkan aku untuk bersolat subuh, aku terasa macam baru tidur saja. Masakan tidur begitu sekejap? Mungkin aku perlukan rehat.. Rehatkan minda, rehatkan badan. Minggu lepas sahaja, sampai hari ahad bekerja. Bukannya susah sangat pun, tapi yalah.. otak perlukan rehat juga..

~Silat... alahai.. bila lagi aku nak balik bersilat ni?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...