Jumaat, 4 Mei 2012

Berakhir sudah bulan April

Assalamualaikum dan tinggi salam sejahtera kepada semua bloggers yang dirahmati Allah sekalian. Sebelum kita memulakan blog ini, adanya baiknya kita sedekahkan bacaan Al-Fatihah dan pahala bacaannya kita sedekah kepada semua umat Islam yang masih hidup mahupun yang telah kembali kerahmatullah dan juga kepada saudara seislam kita, iaitu Allahyarham Husni Mohd Rawi @ Bob Kuman yang telah meninggalkan kita semalam. ~Al-Fatihah~

Bulan Mei sudah menjelma, bulan April sudah meninggalkan kita. Ramai cikgu pada ketika ini mengharapkan sinar harapan untuk berhijrah dari tempat brrkhidmat sekarang ke tempat yang baru. Pastikan semuanya berjalan lancar. Jika dapat berpindah, buat serah tugas dengan baik, nota serah tugas supaya guru yang masuk dapat menggantikan tugas kita tanpa tertinggal pekara yang penting. Biar berurusan dengan pejabat, ucapkan terima kasih kepafa yang terlibst dalam pengurusan terbabit. Yalah, kadang-kadang manusia ini mudah lupa dengan kebaikkan orang lain.

Semalaman aku mengemaskini data EMIS PPD Baram sampai makan pun boleh terlupa kerana asyik membuat emis. Membuat Emis ni sedikit sebanyak mengajar aku menggunakan Microsoft Access dengan mudah. Ralat ini bukan dari salah guru data tak isi, tapi kadsng-kadang masalah ini terbit dari keadaan sebenar yang kita panggil ralat sahih. Sahih sekali mana pun, perlu ada bukti yang kukuh untuk menyokong fakta. Harap-haraplah pengurusan maklumat seperti ini dapat memudahkan lagi langkahku belajar berkaitan dengan pengurusan pentadbiran.

Susah betul nak mengajar bab pengurusan jika diri kita sendiri tidsk terurus. Insya Allah, ilmu yang sedikit ini, akan aku kongsikan keoda mereka yang sudi mendengarnya.

Gelanggang silat Gayong Malaysia akan dibuka di Marudi. Hmm.. aku mengharapkan agar aku apat berkongsi ilmu mempertahankan diri ini dengan warga masyarakat di Pekan Marudi kelak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails