Selasa, 31 Julai 2012

Andainya ini ramadhan terakhirku...



Assalamulaikum dan salam sejahtera kepada semua bloggers yang dirahmati Allah..

~Semalam aku terkenangkan amalanku diwaktu bulan Ramadhan.. Sesungguhnya, jarang sekali aku bersyukur di atas kesihatan yang baik pada bulan-bulan terdahulu. Allah bayar 'cash' dengan menghadirkan demam berpanjangan.. Batuk yang tidak sudah-sudah..

~Adapun ramadhan baru menjejak harinya ke 11.. Bermulalah fasa kedua dalam Ramadhan.. Aku memesan kepada diriku terutamanya, agar berusaha untuk mendapat kebaikan dari Ramadhan. Bukannya sekadar puasa yang meletihkan dan hanya berlapar serta dahaga dari hari kesekian harinya. Sekurang-kurangnya, ikhlaslah dalam bermujahadah kepada Allah. Sekurang-kurangnya, ikhlas dalam mencari rezeki. Selebih-lebihnya banyakkan istighfar kepada Allah.. Kerana, dengannya dapat menghapuskan dosa-dosa tanpa melalui perantaraan. Direct terus dengan Allah

~Adapun berkerja dengan ikhlas kerana Allah dinilai bagaimana kita menghuraikan ikhlas tersebut. Rezeki yang diperolehi dari Allah melalui pekerjaan kita, janganlah diselitkan MENGULAR seperti mengumpat, mencaci, dan berMUKABUKU pada waktu kerja.. Sebaliknya, carilah keberkatan dengan menyibuk diri dengan pekerjaan yang berfaedah dan boleh mendatangkan manfaat.

~Sengaja aku letakan surah al-Qadr bagi meningkatkan lagi prestasi MUJAHADAH kita untuk meraih kebaikan MALAM SERIBU BULAN.  Andainya ini Ramadhan terakhirku.. biarkan aku hidup sesaat di malam penuh keberkatan ini dengan dosa yang terampun ..... Allah hu ya Allah.. Allahu rabbi.. Lailla haillah.. Allahu Samad..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails