Isnin, 13 Ogos 2012

Maka menangislah sekaliannya..termasuk luluhnya hati ini..

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada semua bloggers.. Salam ramadhan al-mubarak.. Salam untuk semua yang menginginkan kesejahteraan dan keampunan daripada Allah s.w.t.  Maka kejarilah 1 dalam sepuluh. Kejarlah Lailatulqadar dalam 10 malam terakhir..

~Malam ini adalah malam ke 25 ramadhan.. ku bakal merindui Ramadhan yang amat aku tunggu-tunggu pada tahun ini. Setelah sekian lama, baru bertemu dengan 'kerahmatan'. Malam ini, bakal menjadi titik permulaan 'kesedihan' kepada semua insan yang memeluk Ramadhan.. Maka beralunlah 'al-wida.. al - wida yang shara Ramadhan.." . ~Selamat tinggal.. selamat tinggal ramadhan...~ Maka luluhlah hati yang meruntun mengharapkan keredhaan Allah.. Bulan ini sudah semakin menghampiri ke pelabuhan.. Ya Allah, sesungguhnya Ramadhan ini mendidik aku mengawal nafsuku termasuk semua kesumat yang dipendam. Allahu rabbi..

~5 malam terakhir, sudah dimulai dengan beberapa permandangan yang indah pada sebelah siang harinya. Langit cerah, namun bahangnya tidak terasa. Hujan pada kadang kalanya, menandakan kesedihan alam untuk berpisah dengan Ramadhan. Ya Allah, hebatnya setiap yang diciptakan turut menangisi kepulangan Ramadhan dibawah dakapan Rabbul Izzah.. Ya Rahman..

~Rebutlah selagi nafas dihalkum.. rebutlah selagi diberi peluang..

~Masihkah ada raya untuk kita?? Jangan mudah meletakan 'kegembiraan' tanpa mendahulukan kesedihan.. Hari raya hanya untuk yang memperoleh kemenangan dari Allah jua.. Menangkah kita?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails