Cari Blog Ini

Selasa, 4 Disember 2012

Aku tidak SeTaBaH itu.. KurniaKanlah hatiku selembut hatinya~~

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

~Khas buat tatapan sahabat yang sebegitu tabah mengharungi ujian Allah.. Dikala aku kelemahan dalam berjuang, rupanya Allah hadirkan pertemuan aku dengan seorang insan yang begitu aku kagum dengan keupayaannya menghadapi ujian Allah. Bahkan, menyebabkan senyuman yang sepatutnya tawar, menjadi lebih manis dan lebih bermakna berbanding dengan kami selalu tertawa. Allah hu Allah..

~Aku mendoakan dia sentiasa sabar dalam mengharungi kehidupan ini. Allah tidak menguji seseorang itu melainkan dengan ukuran keimanan seseorang. Dan Allah sentiasa meletakan rahmat dalam ujian Nya supaya manusia berfikir akan kekuatan atau objektif Allah menguji kita. Allah sayang dan Allah sedang memberikan kita manfaat kerana kasih sayang Nya tidak bertepi untuk manusia yang beriman.

~~Aku kagum.. Ya Allah..begitu halusnya hati manusia kerana mampu menahan kesabaran pada tahap sebegini rupa. Tiada terukir sedikitpun pada senyumannya, masalah begitu berat yang sedang menekan hati dan kehidupannya. Namun, sedikit tidak menggoyahkan hatinya untuk terus beristiqamah dalam hidup ini.

~Akan ku usahakan senyuman dan perilaku aku sepertinya. Insya Allah.. Aku akan usahakan untuk mendapatkan hati sepertinya. Tabah dalam menghadapi semua dugaan. Semuanya bagaikan tidak memberi apa kesan kepada kekentalan hatinya.

~~~Esok exam PITOS 101 dan PITOS 105..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...