Cari Blog Ini

Selasa, 25 Disember 2012

CINTA & LOVE

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

~Kehidupan ini umpama roda yang sedang berputar, adakalanya kita berada di atas dan adakalanya kita berada di bawah. Bila kita di atas, jangan lupa bahawa kita akan jua ke bawah. Apabila kita di bawah, janganlah mudah berputus asa.

~Terbaca status sahabat di FACEBOOK menimbulkan perasaan bercampur baur. Bukan senang nak hidup dalam "kasut" beliau tetapi hanya beliau dan keluarga sahaja memahami erti kerinduan itu. Ya Allah, lembutkanlah hatiku seperti lembutnya hati Rasulullah s.a.w kepada ummat baginda. Semoga Allah memberikan ketabahan itu kepadanya.

~Jalan yang terbaik kepada diri kita adalah mesti melalui jalan agama. Bila sedemikian, Allah akan menjadi pembimbing. Andainya sesat jalan, jalan pulang masih ada. Jangan terus menerus dalam kesesatan. hati yang bersih lahir dari penjagaan solat yang sempurna. Jadi sempurnakan solat dengna kekhusyukan dan jagalah rukunnya,

~Sedikit gambar untuk tatapan rakan-rakan bloggers semua. Ini adalah catitan ketika si"LOVE" dan si "CINTA" bertandang ke Langkawi. Hehe..


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...