Cari Blog Ini

Sabtu, 22 Disember 2012

KIAMAT? Percaya Atau TiDak? 20.12.2012

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua bloggers yang dirahmati Allah..




~Hari ini , 22 Disember 2012 , Sabtu pagi yang penuh dengan kedamaian. Apa yang dicanang-canang oleh media barat berkaitan dengan 20.12.2012 sehingga 25.12.2012 dunia akan kiamat, semuanya tidak benar malah jika kita mempercayainya maka jatuhnya syirik kepada Allah. Ada apa dengan ramalan-ramalan manusia? Tidak kah kita ingat bahawa Allah telah berfirman, "Firman Allah bermaksud: “Wahai orang yang beriman sesungguhnya arak, judi, berhala dan bertenung nasib adalah perbuatan keji dan termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat kejayaan.”

(Surah Al-Maidah : Ayat 90)
Maka, berlapanglah dada, pertingkatkan amalan. Perbanyakkan taqwa kita kepada Allah. Mempercayai akan adanya hari kiamatlah rukun iman ke 5 dalam Islam. Bahkan dalam ketentuan itu, kita perlu yakin bahawa Allah merahsiakan hari ini supaya kita sentiasa beramal dan memberi kebaktian kepada ajaran Allah yakni Islam. So, I'd survived from the "DOOMSDAY" properhecies.. Hahaha.. (Sedangkan jiwa yakin, Allah belum menurunkan lagi beberapa tanda kiamat besar)

~Buat hamba Allah yang lain, perhatikan kembali hadith Rasulullah s.a.w berkaitan dengan hari kiamat. Allah dan Rasul sahaja yang mengetahui segala apa yang akan berlaku. 

~Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata:
“Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”.
Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat“.
Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya“. Kemudian beliau menyebutkannya:“Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam a.s, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”. – Hadis Riwayat Muslim

~Mungkin tanda-tanda berikut yang Rasulullah s.a.w maksud belum lagi berlaku. Masakan berlakunya kiamat jika tanda-tanda itu tidak lagi diikuti.Sedangkan janji Allah dan Rasul itu benar-benar belaka.

~Hehe.. yang melangsungkan perkahwinan itu seronoklah ye.. sebab tarikhnya memang menarik. 20.12.2012. Apa yang penting adalah kepercayaan tidak berbelah bahagi kepada Allah dan sentiasa berpegang kepada al-Quran dan Hadith supaya hidup tidak terumbang-ambing.

~Renung-renungkanlah..sedalam mana iman kita.. Selamat berhari sabtu dan beristerehat.. Rehatkan tangan dan mulut dari mengucap yang tidak baik kepada sesama saudara. (Malaikat yang mulia agik xpandey ngumpat oi, bahkan lebih sempurna ciptaannya dari manusia..xpandey renah nak merendah-rendahkan orang). Apa-apapun, ALLAHU AKBAR!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...