Cari Blog Ini

Selasa, 29 Januari 2013

Sibu dan Mr. Khalid Hafizi

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua bloggers yang dirahmati Allah sekalian..

~Allah tidak menjadikan setiap sesuatu dengan "suka-suka" tapi penuh berhikmah supaya kita sentiasa berfikir dan tidak memberi ruang kepada kebetulan untuk memainkan peranannya dalam kehidupan. Semua sudah dirancang dengan teliti tanpa ada sedikitpun cacat cela dan cacar marba. Semuanya adalah ketentuan , qada dan qadar Allah taala. Oleh itu, jika inginkan sesuatu, segeralah memohon kepada Nya. Jika tidak dapat, ucaplah "Alhamdulillahi ala kulli hal" kerana Dia merancang yang lebih baik untuk kita.

~Selawat dan salam kepada junjungan besar kita, Nabi Muhammad s.a.w. dan semua keluarga baginda.

~29 Januari 2013 .. sekarang aku berada di RH Hotel, Sibu. Semuanya kerana program Guru Muda 1 Malaysia si SMK Sacred Heart. Memang ada juga hikmah berada di Sibu. Banyak pengalaman baru yang diperolehi. Dari segi bagaimana makanan pada sebelah malam di Sibu, kawasan yang menarik di Sibu. Tapi, yang pasti masa yang paling lama untuk bersama anakanda, Mr. Muhammad Khalid Hafizi..

~Anak oo anak.. bagaimana tidak aku menyayangimu? Sedangkan engkau adalah sebahagian dari darah dagingku. Hmm......

~So, lepas ini akan ke Sacred Heart, Sibu. Nak hadiri majlis.. so, masa untuk berkemas-kemasan ya.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...