Rabu, 10 April 2013

5 S dalam kehidupan yang merosakkan

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang budiman.

~Kerja bermula dari jam 6.50 pagi. Bukan berniat nak menunjuk-nunjuk. Adakalanya, ingin juga guru-guru diluar di sana mengerti, walaupun tertakluk kepada waktu kerja am yakni dari jam 8.00 pagi sehingga 5.00 petang, masih ada segelintir guru yang berkhidmat di Jabatan datang lebih awal untuk menyiapkan kerja-kerja yang tertunda waktu semalam. Kalau dibawa ke rumah, maka tiadalah istilah "rehat" bersama dengan keluarga di rumah. Rumah adalah tempat istirehat, dan nikmatilah masa rehat itu untuk bersama dengan keluarga.

~Hari ini, aku tidak akan berbicara tentang isu pendidikan, guru atau yang bersangkut paut. Ini lebih kepada ingatan aku kepada semua umat Islam yang mengaku Allah sebagai Tuhan Yang Esa. Yang mengaku taat kepada Rasulullah s.a.w.. Sekadar ingatan buat yang mahu beringat. Ini adalah khutbah Jumaat ya. Rumusannya aku petik dari sebuah blog (http://mohdzul97.blogspot.com/2013/02/waspada-dengan-5s.html).

~Tajuk Khutbah pada hari ini ialah "Protokol Yahudi Menghancurkan Ummah".Antara isi khutbah tersebut menyeru kita sebagai umat Islam agar tidak terpedaya denga 5 S yang terkandung dalam protokol Yahudi.Apakah 5 S ? 
5 S ialah :-

1)Screen
Melalui filem yang boleh menjatuh Islam dan membuatkan umat Islam rosak.

 2)Smoke
Rokok menjadi kegilaan para remaja. Sehingga dikatakan tidak moden jika tidak merokok. Malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mau di gelar “up to date.” Sesungguhnya rokok menyumbang kepada ekonomi Yahudi.Kepada perokok diluar sana supaya berhenti  daripada merokok.

3)Sport
Menganjurkan sukan yang membuka aurat. Hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga.Umat yahudi menyesatkan kita melalui sukan dengan adanya tajaan rokok dan arak,manakala larian obor untuk sukan itu adalah amalan majusi.

4)Sing & Song
Lagu-lagu yang menghiburkan. Jika ada anak-anak yang tak tau mengucap, tetapi boleh menghafal lagu Korea yang panjang berjela. Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah, tapi boleh mengingati lagu Oppa Gangnam Styles. Berjaya sudah Yahudi. Hingga kita terfikir, bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

5)Sex
Memberikan seks bebas melalui pergaulan bebas.

Semoga kita terhindari daripada tipu daya Yahudi.Sebagai remaja islam sama-samalah kita membuka satu ‘kesedaran baru ‘ yang kita perlu belajar tentang Islam dengan lebih mendalam.



"Jangan biar orang yahudi menjadi pemimpin. Jika kita benarkan, kita tergolong sama dengan golongan tersebut" -khutbah Jumaat-

~~AKU TETAP BERJUANG, BIAR TERBUANG, KERANA AKU HANYA ADA ALLAH DALAM HIDUP~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails