Jumaat, 5 April 2013

PADAM DOSA

Assalamualaikum dan sejahtera kepada semua blogger yang dirahmati Allah senantiasa

~Semoga kita berada di dalam inayah Nya senantiasa, sentiasa dalam keberkatan dalam mencari jalan yang benar. 

~Terkadang kita merasakan kita berada dalam kebenaran, namu hakikatnya, jalan kita adalah jalan kemusnahan. Terlalu banyak pekara yang membuat kita mudah rasa "selesa" dengan kedudukan. Sedangkan kedudukan kita pada ketika ini adalah "rahmat" dan pinjaman sementara dari Allah jua.

~Ternyatalah, aku cuma seorang FAKIR dalam akhlak. FAKIR dalam mengemis kasih Allah. Bagaimana hendakku mendongak ke langit dalam keadaan diriku yang serba lemah. Bagaimana hendak ku hendak makan, jika rezeki itu datang dari Allah.. Jikalau aku sombong, riak, takabbur.. apalah lagi "habuan" rahmah Allah untukku?

~Ramai manusia yang sudah kekeringan kasih sayang sesama saudara. Ada yang berhujahkan "kebenaran" sebagai tonggak. Sehingga sanggup tidak bertegur sapa, tidak menjaga siratulrahim. Ingat, orang yang memutuskan siratulrahim, tidak diterima amalannya walaupun amalannya tinggi bak gunung emas.

~Lemah dan hina, itulah kejadian kita. Wahai manusia, ingatlah... kita hanya dari setitik air mani. Jatuh ke bumi, dipatuk ayam pun tak sudi. Inikan pula dah sombong dengan kejayaan diri. 

~jom buang sikap keji.. jom padam dosa.. Jum beramal di penghulu segala hari..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails