Rabu, 10 April 2013

Profilik : Hati Bersenandung

Assalamualaikum wkth..

~Hati berprofilik, tertanya-tanya diperlakukan demikian. Tapi, Allah hadirkan hati nurani yang teguh untuk berdiri menyatakan kebenaran. Allah hiburkan hati dengan senyuman yang tidak pernah berbelah bahagi dari permaisuri hati. Insya Allah, kalau itu yang kita rasa benar, kita cuba pertahankan. Maaf, jika ada hati terluka dengan post sebelum ini. Dalam arena dakwah, aku kena berani menyatakan benar selagi tidak bertentangan dengan syarak dan tuntutan agama.


~Kalau benarlah yang diberitakan oleh "firasat", maka benarlah telahan aku. Yang hak pasti benar, yang bathil pasti salah. Kalau benarlah, tidak menjadi halangan besar kepada hati. Kerana, aku ada Allah dan aku bergantung harap hanya kepada Allah.

~Monolog hati: " Jangan takut akan dunia, kerana Allah yang telah menciptakan dunia dan seisinya untuk semua makhluk manusia"

~Ada berita gembira yang bakal menyusul dalam bulan ini atau awal Mei nanti. Insya Allah. Alhamdulillah. Akhirnya.. Allah mengerti akan keperluan ku dan keluargaku. Tapi, harapanku, tiadalah dibuang yang telah dicipta bersama di bumi Dae' ini.

~Apa-apapun, kuatkan iman. Pertingkatkan taqwa. Senyum menuju mardhotillah. Innallaha maasobirin..~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails