Cari Blog Ini

Rabu, 31 Julai 2013

Catatan Ku Sebagai "GURU BARU"

أسلام عليكم 



~Salam Ramadhan 1434 H kepada semua bloggers yang dirahmati Allah.

~Masih dalam mood yang tidak sesuai.. Dan sedang menyesuaikan diri untuk kehidupan baru yang sebenar sebagai seorang guru. Harap maklum.

~Disebabkan itu jugalah, mood untuk menulis semakin berkurangan. Mengejar masa kerana masa itu sendiri adalah emas.

~Dengan keadaan yang semakin menekan jiwa dan perasaan. Banyak task yang hendak dibuat mengikut jadual yang telah ditentukan oleh Allah.

~Fadhilat Ramadhan pada tahun ini kurang diberi perhatian. Namun, ada masanya, tercuri-curi juga detik kerinduan kepada Ramadhan.

~Suasana di sekolah baru agak janggal pada mulanya. Tapi, keadaan dah berubah. It's time for me to take in-charge of the boys n girls. 

~Terkenang dengan memori dahulu... Sepatutnya, selepas raya ini, hadirlah seorang insan baru. Namun, kecundang sebelum berjuang. Maha Suci Allah yang menciptakan makhluk berpasang-pasangan.

~Last.. Jangan abaikan sedikit dari pedoman yang telah diberikan kepada kita. Kuatkan semangat. tingkatkan keberkatan dan rahmat dalam hidup.


~~~SALAM RAMADHAN 1434 H~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...