Cari Blog Ini

Jumaat, 30 Ogos 2013

Cerita tentang Ogos

أسلام عليكم 

~Salam sejahtera kepada semua yang dirahmati Allah..

~Semoga dengannya, kita sentiasa beroleh nikmat dan keberkatan dalam menghadapi hari-hari mendatang

~Hari-hari dalam minggu ini agak kelam dan suram..

~Hati terasa kosong, bagaikan dahagakan sesuatu yang lebih hebat dari nikmat hidup.

~Kehidupan sebagai seorang guru tidaklah membebankan seperti yang dicanangkan. Lainlah kerja bertingkah. Suka nak menangguhkan kerja.

~I'd really enjoy my life for now, tapi masih lagi tercari-cari sesuatu. Mungkin mencari... hmm.. sukar hendak dinyatakan takut di salah erti. 

~Banyak pekara yang aku pelajari di sini sebagai seorang guru. Namun yang utama adalah, aku merupakan seorang guru.

~Diharapkan hati ini menjadi lebih tabah dari sekarang. Insya Allah..

~Masa semakin tidak memahami diri ini,. Aku kena berkejar untuk mengejar masa. Dan terasa hari-hari dalam minggu ini, pintu hati ku diketuk oleh hidayah..

~Namun aku belum ketemu kunci kepada hati itu. 

~Apa yang penting, kekuatan dan kepercayaan aku utuh.

~Ogos kian pergi meninggalkan kita...... dan aku masih terkapai-kapai dalam menyesuaikan diri. Oo nasib badan..



p/s: 25 Ogos 1511 adalah tarikh kejatuhan Melaka ke tangan Portugis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...