Rabu, 25 September 2013

Hebah menghebah, jadi juruhebah ngko



~ Assalamualaikum dan salam sejahtera;

~Bermulalah zaman kesibukan yang memanjang. Ingatkan berada dalam zon selesa bila mana tidak lagi berkerja di pejabat. Sangkaan aku meleset. Walaupun duduk di tempat sendiri, lagi seronok bila mengenangkan tempat orang yang indah nan permai. Marudi, place like no ohter. Aku sangat merindui Pekan Marudi ini. Lantaran orangnya yang ramah dan baik-baik. Tidak selfish. Tidak bekerja untuk diri sendiri untuk dalam satu pasukan. Rindu jugak untuk bertugas satu bahtera dengan Mantan Tuan PPD Baram, En. Borhan Bin Bujang yang sekarang sudah berpindah ke SMK Matang Hilir sebagai Pengetua baru di sana.

~Mungkin aku jugak yang belum mengasak diri bersama komuniti. Tapi, kalau belum mengasak, masakan menjadi "pengacara majlis" untuk beberapa event? Ayo.. memanglah biasa kita pegawai di PPD buat, tapi, hmm.. Alah bisa tegal biasa. Itu semua pengalaman yang akan membina kredibiliti diri aku.

~Semalam, aku dikejutkan dengan berita pemergian seorang hamba Allah yang berjiwa kental. Usia perkenalan tidaklah lama, tapi, arwah merupakan orang yang paling rajin dalam menguruskan pentadbiran LINUS di PPD Subis. Al-fatihah diucapkan kepada saudara Mohd. Faisal Bin Lampam yang telah meninggal dunia pada 24 September 2013 di Hospital Miri. Semoga rohnya dirahmati Allah..

~Kita yang tinggal ini, haruslah berusaha untuk memperbaiki diri. Bukannya hanya bersedih tak tentu pasal. Kuatkan lagi ibadah jika sebelum ini kurang. Rangkakan balik "timeline" kehidupan. Bukannya sekadar post di MUKA BUKU tanpa mengambil sebarang pengajaran yang berguna untuk diri sendiri.

~Jadual hidup aku kembali padat. Aduh..... aku memerlukan pengurusan masa yang sangat kritis dan kreatif. Banyak sangat masa terbuang tapi rehatnya tetap tak kebah. Aduh.. Silat pun kena atur betul-betul jadual supaya tidak menjadi satu keberatan. Kadang-kadang terfikir jugak, silat ini sebenarnya satu ibadah aku dan khidmat aku kepada masyarakat. Andai diberi ketentuan, pastinya aku hendak mengajar silat.

~Hmm.. penat.. oo penat..

2 ulasan:

  1. Accoгding to the Ρarοle Boaгԁ prisoners consider their гelease.
    20, is about the varied reactions of a suburbаn communjty after
    tωo young girls who are abductеd.

    BalasPadam
  2. Touche. Outstanding arguments. Keep up the amazing spirit.



    Here is my web-site - previously

    BalasPadam

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails