Cari Blog Ini

Sabtu, 28 Disember 2013

Berlabuhlah tirai 2013.. bermulalah pementasan drama 2014

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

~Dunia ini kian kejam jika hendak dibuat perbandingan manusia di dalamnya. Bukan mudah untuk hidup dalam kekejaman yang kian menular dan menjadi barah dalam kehidupan sekarang. Kita hendaklah bersedia untuk menghadapi dunia yang kian mencabar ini.

~2013 kian menghampiri ke penghujungnya. Tirai makin ditutup. Tetapi pementasan hidup mestilah dirasai agar kita tidak sesat dalam perjalanan menuju ke syurga abadi.

~Banyak yang aku kecapi dalam dunia 2013. Antaranya yang paling manis sekali adalah perpindahan yang dinanti-nanti selama 6 tahun berkhidmat. Alhamdulillah. Syukur keranan Allah telah memberikan aku dan keluarga untuk menabur bakti di tempat sendiri.

~Pembukaan studio di Jalan Matang memberikan sedikit makna kepada pertubuhan yang aku terajui. Semoga dengan izinNya, ilmu gayong bakal tersebar sehingga ke seluruh pelusuk negeri Sarawak.

~Dan, tahun 2013 mencipta satu rekod terbaharu sejak 2001 kerana aku tak jejak kaki ke Semenanjung Malaysia untuk tahun 2013. Rekod yang terbaharu sejak 12 tahun yang lalu.

~Harapan aku agar tahun 2014 aku memperoleh semangat juang yang baru untuk menjadi seorang GURU yang berwawasan dan bermatlamat. Bukan sekadar merungut.


~dan harapan aku agar menjadi seorang suami, abie serta anak yang baik untuk ke semuanya. Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

UJIAN ALLAH ITU PASTI (2)

  Assalamualaikum dan salam Sejahtera; ~Kadang-kadang kita ini merasakan masalah orang, Adalah masalah mereka. Dan paling-paling pun, bolehl...