Ahad, 8 Disember 2013

SALAM DISEMBER 2013



بسم ألله الرحمن الرحيم 
أسلام أليكم 


~Salam Disember.. Salam Safar.. Sudah berakhirnya November tetapi masih juga jadual padat dengan aktiviti yang semakin rancak.

~Studio silat aku akan di buka di jalan Matang dalam masa terdekat. Aku berkongsi dengan seorang rakan untuk membuka gelanggang silat dan studio untuk Brazilian Jiu Jitsu. Maka bertambah padatlah aktiviti silat aku.

~Ditambahkan lagi dengan suasana rumah yang penuh dengan anak-anak buah yang berkumpul. Bertambah rancaklah rumah. Tapi, putera aku lah yang paling "hebat". Macam biasalah. Bukan sebab apa, dia yang paling kecil. Mana tak nya abang dan kakak-kakaknya beri muka.

~Di Seluruh Malaysia dilanda banjir. Pesanan kepada semua mangsa banjir, silalah jaga keselamatan dan kesihatan selama bankir ini berlaku. Elakkan anak-anak bermain air tanpa pengawasan untuk mengelak kemalangan jiwa.

~Dan demam eg-tukar dah berakhir. Penantian bertahun-tahun ini membuahkan hasil yang baik atau tidak, bukan urusan KPM, JPN, PPD.. tetapi itu adalah sebuah "takdir" yang Allah tentukan buat hamba-hambaNya. Dan ingatlah, Allah sama sekali tidak membebankan kita sesuai dengan kebolehan kita untuk menanggung bebanan itu.

~Jangan mudah mengutuk kerana kutukan itu akan menjadi bahana kepada kita di akhirat. Jangan mudah mendoakan kejahatan kepada orang, sebaliknya doakan kebaikan kepada orang lain kerana setiap doa adalah cerminan kepada kita. Dan ingatlah, ketika Rasulullah s.a.w dilemparkan najis, baginda hanya mendoakan kebaikan kepada orang yang melakukan kejahatan tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda pasti mahu membaca ini

Related Posts with Thumbnails